Avatar Shopping Community Knuffel Quests Donate My Account Help

Jump to:

   [ 139581 posts ] 
  • 1
  • 13942
  • 13943
  • 13944
  • 13945
  • 13946
  • 13959
my shop has the most pages c:
omg chatterbox! xD  48%  [ 1108 ]
yay for biggest shop! ;D  52%  [ 1217 ]
Total votes : 2325
 Post subject: Re: [Doki's Shop] still here ;P
Posted: Aug 27th, '21, 22:33    


Popodoki

Joined: Jun 18th, '08, 13:34
Posts: 62041
Hugs: 110000
Mood: #TFnation23
Location: Belgium
klinkt allemaal goed, blij voor je dat het op een vlotte verplaatsing uitgedraaid is. Merken jullie veel van Corona daar of valt het meer mee omdat jullie rustiger zitten?

school voor kinderen of volwassenen? :)

(0) (0)
Image

♥ Stefanie | 31 | infj | ace ♥
♥ Talk abt Transformers | Lolita fashion with me ♥


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] still here ;P
Posted: Aug 28th, '21, 17:23    


Jolien

Joined: Feb 16th, '09, 10:40
Posts: 4034
Hugs: 15582
Mood: https://youtu.be/telPDj1VQjQ
Location: Hungary
Voor de kinders, ik ben helemaal klaar met de school. Letterlijk en figuurlijk. :mcheh:

Apart beleid hiero, op zich wel relaxter. Hier is ook lang vanalles dicht geweest, maar ze zijn vooral in het begin snel gegaan met inenten, nu staat het stil, want 40-45% wil niet. Dus dat is niet handig, maarja. Er komen nu wel meer eisen, in de zorg mag je alleen nog werken als je je in laat enten, de medische uni gaat hetzelfde eisen, dus er zal nog een beetje veranderen...

Maar hier in zo'n dorp was sowieso niet veel meer te merken de tweede ronde. Iedereen hield zich wel aan die masker eisen, maar die zijn deze zomer dus ook opgeheven en grote evenementen hebben ook weer plaats gevonden (700.000 mensen in Budapest op 20 augustus). Dusja. We'll see wat de herfst weer brengt, iedereen heeft zoiets van "nu snel iets organiseren voor 't weer niet mag", in plaats van, "pas op dat 't niet weer de spuigaten uit loopt".

(0) (0)
Commons! <3

    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] still here ;P
Posted: Aug 30th, '21, 19:36    


Popodoki

Joined: Jun 18th, '08, 13:34
Posts: 62041
Hugs: 110000
Mood: #TFnation23
Location: Belgium
Geen hulp bij huiswerk dan? :P


tja zo'n anti-vaxxers heb je helaas wel overal, een van men eigen collegas is zelfs zo dom... mar gelukkig ligt de vaccinatiegraad hier in Limburg wel wat hoger. In de grotere steden bv Brussel zijn ze ook aan het ploeteren om boven 50% gevaccineerden te geraken maar tegelijkertijd is het wel terug volop festivals en events want ze willen hier dus ook 'alles inhalen'. We zullen wel zien wat de tijd brengt, ondertussen blijven supermarkten gewoon open dus een echte lockdown heb ik zelf niet meegemaakt :')

(0) (0)
Image

♥ Stefanie | 31 | infj | ace ♥
♥ Talk abt Transformers | Lolita fashion with me ♥


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] still here ;P
Posted: Aug 30th, '21, 21:23    


Jolien

Joined: Feb 16th, '09, 10:40
Posts: 4034
Hugs: 15582
Mood: https://youtu.be/telPDj1VQjQ
Location: Hungary
Volgens mij is er nergens echt 'n lockdown zonder supermarkt geweest?

Essentiële dingen blijven overal open en dan is ineens heel veel essentiëel. De drogist, de apotheek, de super en weet ik wat allemaal.

Maar eigenlijk waren dus ook alle onderdelenwinkels hier open, want agrarisch is ook essentiëel en daar heb je ook onderdelen voor nodig. Nou ja, die paar kledingwinkels en hobbywinkels konden dicht. Maar de bouwmarkt was hier dus ook open. Super streng is 't nooit geweest. Gelukkig eigenlijk, wandelen is tof, maar vond 't na een tijdje wel een beetje saai dat we erna niet ff lekker konden gaan lunchen. :mcargh:

Neuh, jij bent Vlaams he? Naja, ik ben 'n beetje anti-huiswerk, probeer 't niet teveel te laten merken, maar hier zijn ze nogal veel pro. Ze hebben 'n dagopvang waar 'n docent bij zit om met de kinders huiswerk te maken, is niet verplicht maar 'n optie en die heb ik dus gekozen. Huiswerk maken voor de kinders zal ik nooit doen, ik ben sowieso 'n bitch en houd 't omschrijven heeeeel lang vol zonder voor te zeggen, maar zit dus wel met 'n taaldingetje. Die NL school is voor erbij, om ook NL te kunnen lezen, schrijven, maar niet fulltime dus. Voorheen deed ik de wereldschool zelf, dus ik=juf. Geen topcombi. Maar die Hongaarse school, ik probeer me er zoveel mogelijk buiten te houden. Ja, als ze echt dingen niet snappen, dan help ik, maar dan leg ik liever in NL uit (soms niet handig), als ik in HU begin hebben we ook 'n taaldingetje. Plus ik leg toch niks goed uit, kan de juf veeel beter.

Nou gelukkig maar. Maarja, daarbij krijgen ze op jonge leeftijd al veel, ik hoop daarbij dat ze leren hoe ze moeten leren, daar probeer ik wat in te sturen en dan... tja, succes. Ik kan 't niet voor ze doen. Aanmoedigen vanaf de kantlijn. Als ik nu de helft van het huiswerk voor ze maak, wat hier vaak gebeurt, leren zij er niks van, denkt de juf dat alles goed gaat, ik stuur ze dan liever terug met 'n boodschap. 't Was teveel, niet te snappen, of 't kind had er geen zin in. Naja, daar moeten dan maar consequenties aan hangen, maar daar kan ik voor waarschuwen, om dat te "voelen", das dan weer aan de juf.

Dus, ik ben geen juf. Ik leer ze graag andere dingen. Normen en waarden, respect, regels, whatever. Rekenen kan ik wel, maar dat houdt ook wel 'n keer op. En ik eis geen 10en op een rapport, alleen dat ze hun best moeten doen en nooit zomaar opgeven.

(0) (0)
Commons! <3

    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] still here ;P
Posted: Sep 1st, '21, 18:05    


Popodoki

Joined: Jun 18th, '08, 13:34
Posts: 62041
Hugs: 110000
Mood: #TFnation23
Location: Belgium
In Brussel hebben ze dat zo'n heeeeel klein even geprobeerd, met dan de supermarkten enkel op afspraak en eerder afhaal van essentiele goederen paar dagen in de week. Heeft denk ik 3 weken geduurd :')

maar ja als je dan in een supermarkt werkt is er van dat wandelen en hobby oppakken etc niks. Terwijl de rest van de wereld het op den duur saai begon te vinden begon ik juist echt nood te hebben aan een weekje verlof haha

ik ben er helemaal uit wat school en huiswerk betreft, moest ik door men neefjes/nichtjes gevraagd worden om te helpen zou ik meer dan de helft echt niet meer kunnen. Tis ook allemaal veranderd nu. Alleen als ze iets in het Engels moeten schrijven of oefenen dan mogen ze mij altijd iets sturen. Gelukkig zitten er geen 'slechte' studenten bij en hun ouders denken ook zoals jij. Vind persoonlijk ook al die stress opleggen voor alleen maar 10en te scoren een slechte aanpak. Zeker in deze tijden mag je denk ik als ouder al blij zijn als je kinderen op zen minst geen haat voor school hebben ontwikkeld met al die extra regels en thuis-online les enz. 1 van men nichtjes had het daar wel ontzettend moeilijk mee en dat was op den duur wel aan haar punten te merken. Hier mogen alle leerlingen dit schooljaar wel gewoon fysiek naar de les, bij jullie ook?

(0) (0)
Image

♥ Stefanie | 31 | infj | ace ♥
♥ Talk abt Transformers | Lolita fashion with me ♥


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] still here ;P
Posted: Sep 1st, '21, 21:25    


Jolien

Joined: Feb 16th, '09, 10:40
Posts: 4034
Hugs: 15582
Mood: https://youtu.be/telPDj1VQjQ
Location: Hungary
Jep, school is wel weer begonnen en ik hoop nog voor lange tijd. Er begint wel weer nieuws te komen over de 4e golf, want we leven in golven, maar ligt dus vooral aan die inentingsgraad. :(

Tja, weetje, ik denk eigenlijk niet dat mijn kinders universiteitsstudenten gaan worden. Misschien de middelste, als ie er zin in heeft. Maar eigenlijk vind ik dat niet zo erg, als ze echt een vak vinden wat ze graag doen, moeten ze vooral dat kiezen. <3 Kantoorjobs zijn 'n beetje overrated.

Neuh, supers dicht gaat niet lang goed. En ov dan? Dat moet ook open blijven, want (sommige) mensen moeten wel werken. Of naar die super. Dus er blijven altijd bewegingen. Hier namen ze de eerste ronde nog wel serieus, 'n beetje en sindsdien niet meer. Alles wordt ook teveel op de politiek gegooid, en dat neem niemand meer serieus hiero.

Thuis les was wel pittig, eerste keer hebben we dat 3 maanden gedaan, das was bagger, afgelopen schooljaar was het 1,5 maand, voor de onderbouw dan, maar dat was al iets beter geregeld. Maar nog matigjes. Universiteit, dochter van m'n collega was afgelopen jaar 1e jaars en is slechts 1 maand op de uni geweest, denk dat die 't ook wel zwaar hebben, beetje jammer. :(

Maar goe, school. Heb er zelf ook niet zoveel geleerd. Althans, weinig nuttige dingen, dus ik neem 't allemaal maar met 'n korrel zout. En ze zijn vandaag geweest, met plezier. Op de fiets, met alle boeken en knutseldoos enzo. :) Jeeej! Ze hadden er écht zin in. Dan ben ik stiekem wel 'n beetje trots. :qlov:

(0) (0)
Commons! <3

    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] still here ;P
Posted: Sep 1st, '21, 22:39    


Popodoki

Joined: Jun 18th, '08, 13:34
Posts: 62041
Hugs: 110000
Mood: #TFnation23
Location: Belgium
aww zalig als kinderen nog met plezier naar school gaan! Maar het is inderdaad zo dat ze dwingen om te studeren (en verder te studeren als ze dat niet willen) toch nergens naar leid. Ik heb zelf men middelbaar diploma gehaald en daarna wel nog 3 jaartjes geprobeerd maar uiteindelijk gemerkt dat unief niks voor mij was, en ben blij nu met men job ~

zolang je maar gelukkig bent, de beste les die je kinderen kan meegeven :)

als je eig al gewoon een job kan doen die je graag doet en waar je elke maand mee rondkomt heb je het deze tijden best goed. Ik hoop dat het wereldwijd nog wel gaat kalmeren want hoop echt dat er volgend jaar nog eens een vakantie inzit.. Maar ik weet ook dat ik op dit moment niet te klagen heb. Eind deze week voor de eerste keer nog eens een mini-conventie waar ik heen kan gaan, de eerste sinds 2 jaar!

Moet kijken of ik nog ergens in pas :')

(0) (0)
Image

♥ Stefanie | 31 | infj | ace ♥
♥ Talk abt Transformers | Lolita fashion with me ♥


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] still here ;P
Posted: Sep 2nd, '21, 19:43    


Jolien

Joined: Feb 16th, '09, 10:40
Posts: 4034
Hugs: 15582
Mood: https://youtu.be/telPDj1VQjQ
Location: Hungary
Ow, hoop wel voor je dat die door kan gaan! <3 En af en toe vakantie is wel fijn, dat geloof ik wel. :)

Je werkt in de super las ik voorheen? Ik had zo'n klasgenoot op 't Hbo, had z'n eigen opgewerkt tot filiaalleider en deed er toen toch 'n logistiek studie bij. Volgens mij heeft ie dat wel doorgezet, maar idd. 't Gaat 'n beetje de verkeerde kant op met de wereld. Teveel hobbystudies (like, vrijetijdskunde?!? Wtf?!) teveel mensen die niet echt meer de handen uit de mouwen willen steken... We hebben nu 'n jongen gehad, aardige gast, maar zo lui als de nacht. Niet vooruit te branden, steeds de kantjes er vanaf lopen en nu wilde hij weg want hij zag ergens anders 'n kans in de fabriek. Naja, ok, heeft ie besloten eerst maar ff 3 maanden in de werkelozenwet te gaan, want "daar heeft hij recht op".

Like, wtf?! Ga je ff in 'n hoekje schamen... :mcargh: :mcargh: :mcargh:

Maarja, geloof dat dat 'n beetje de trend wordt, iedereen 'n leuke kantoorjob, manager kaartje, maar uiteindelijk geen man meer om te managen. Zie: Engeland. Leve Brexit. Geen Pool die meer wil komen, dus geen chauffeurs meer en geen man meer in de kassen of in de slachthuizen. Kan iedereen wel willen managen, maar als die tomaten niet geplukt worden, komen ze ook niet in de super... >.> >.>

Mja.

Zojuist ontdekt dat m'n broertje toch nog steeds 'n beetje 'n nerd is. Hij heeft 'n dobbelsteen ontwikkeld en binnen 24 uur z'n kickstarter bedrag gehaald. <3 Vind 't supertof voor 'm. :D

(0) (0)
Commons! <3

    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] still here ;P
Posted: Sep 3rd, '21, 20:41    


Popodoki

Joined: Jun 18th, '08, 13:34
Posts: 62041
Hugs: 110000
Mood: #TFnation23
Location: Belgium
Nou dit weekend 27°C, dat word puffen o':

ik blijf bij men kostuum-keuze maar zal toch maar een extra flesje drinken meesleuren (en grotere versie deo...)

ja werk nu al zo'n 7 jaar in lokale supermarkt en vind het nog steeds prima zo. Heb nooit 'make it big' ambities gehad. Altijd veel belangrijker gevonden dat ik iets zou vinden waar ik graag zou werken, en dan gewoon genoeg verdien om mezelf te onderhouden plus nog wat conventies erbovenop en 1x per jaar eens op vakantie ofz. Dat is me gelukt dus gaat lekker!

We hebben wel op een gegeven moment een collega gehad die er mee ophield, en nadien ook lange tijd gehad dat we echt moeilijk een degelijke vervanger vonden. Sommige mensen hebben het werken inderdaad niet uitgevonden, niet normaal hoe lui of gewoonweg raar iemand kan zijn! Je komt allerhande types tegen en in een klein team van ong 4-5 werknemers + bazin moet je echt niet iemand hebben die de kantjes er vanaf loopt.

3 maanden joh doet net alsof hij burn-out heeft opgelopen xD

Ooh dobbelsteen zoals voor D&D enz? Wat leuk, das een geweldige confidence boost lijkt me, wil hij daarin verder?

(0) (0)
Image

♥ Stefanie | 31 | infj | ace ♥
♥ Talk abt Transformers | Lolita fashion with me ♥


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] still here ;P
Posted: Sep 4th, '21, 21:28    


Jolien

Joined: Feb 16th, '09, 10:40
Posts: 4034
Hugs: 15582
Mood: https://youtu.be/telPDj1VQjQ
Location: Hungary
Kan meevallen, ligt vaak aan luchtvochtigheid. ;-D

Das tof toch? 't Is vooral belangrijk dat je iets doet wat je leuk vind. :) Iedereen moet gewoon 'n beetje z'n steentje bijdragen aan de wereld. Ok, fijn dat er ww is, maar vind niet dat je na 'n jaartje werken kan zeggen "ok, daar heb ik nu recht op, dus ga dat ff benutten..." Ben altijd 'n beetje allergisch voor zo'n lui. Mja. >.>

Jep, meer 'n biljartbal, maar heb pas met 'm zitten appen en hij gaat 'm nu dus laten maken en 'n bedrijfje oprichten. Geen idee of ie nog meer ideeën heeft. :)

(0) (0)
Commons! <3

    Top
Display posts from previous:   Sort by  
   [ 139581 posts ] 
  • 1
  • 13942
  • 13943
  • 13944
  • 13945
  • 13946
  • 13959

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Username:

Password:


I forgot my password

Avatar





It is currently Apr 20th, '24, 00:39
All times are UTC+02:00