Avatar Shopping Community Knuffel Quests Donate My Account Help

Jump to:

   [ 139581 posts ] 
  • 1
  • 13917
  • 13918
  • 13919
  • 13920
  • 13921
  • 13959
my shop has the most pages c:
omg chatterbox! xD  48%  [ 1108 ]
yay for biggest shop! ;D  52%  [ 1217 ]
Total votes : 2325
 Post subject: Re: [Doki's Shop] Invo sale ~
Posted: Oct 18th, '19, 22:44    


Mirika

Joined: Jun 30th, '10, 14:04
Posts: 2266
Hugs: 568
Mood: Overall alright
Location: The Shire
Ik sta open voor het halen van mijn rijbewijs als dit zou moeten, ik heb hem namelijk niet omdat daar gewoon nooit geld voor was en als je autisme hebt moet je ook nog een extra test doen (wat ook geld kost) dus dat tikt allemaal heerlijk aan. Overigens hebben ze nooit wat gezegd over rijbewijs, maar zie wel veel vacatures die een eisen waarvan ik denk 'maar waarom dan' gezien het dan met de fiets of OV ook prima had gekund...

Ik vind het overigens wel apart dat ze zo deden over de heftruck-chauffeur. Het is toch logisch dat je dat afwijst als je geen rijbewijs EN geen certificaat hebt... ik heb wel eens gedacht 'bus chauffeur lijkt me nog wel leuk' maar daarvoor moet je volgens mij ook veel doen (zie steeds vaker jonge dames als chauffeur en eigenlijk gaf me dat wel inspiratie). Gewoon lekker hele dag rijden... zou alleen nooit de nachtbus willen doen, dat vind ik wel eng.

Nja ze zeggen altijd dat het makkelijker een baan is te zoeken terwijl je in elk geval in een andere baan zit (ik zie persoonlijk alleen maar moeilijkheden met opzegtermijnen maar ja). Wel fijn dat je binnen jouw baan kon opbouwen tot een fulltime functie. Ik zou ook ergens werken die zei "vanaf januari kan je wel fulltime, maar tot die tijd parttime" maar helaas moest hij degene die contracten maakte ontslaan omdat die niks uitvoerde en werd dat dus alsnog niks. Naja... zo gaat dat I guess. xD

(0) (0)


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] Invo sale ~
Posted: Oct 20th, '19, 16:42    


Popodoki

Joined: Jun 18th, '08, 13:34
Posts: 62041
Hugs: 110047
Mood: #TFnation23
Location: Belgium
Zo Facts zit er weer op, back to reality c':

werkgevers willen dat je ten alle tijden beschikbaar bent, ik kon een perfecte route/schema uitstippelen met ov en dan kreeg ik gewoon 'het ov is niet altijd zo betrouwbaar' argument. Nja misschien idd zo maar ik heb ook een fiets maar das blijkbaar ook niet goed genoeg. Ben nu blij genoeg met men scooter en woon op 10-15m rijden van men werk.

Ik moest bij de vdab een map maken/bewijzen dat ik wel degelijk werk zocht etc en niet zomaar wilde profiteren van een uitkering. Ik kon elke maand op gesprek komen en er dan wel 40 sollicitaties voorleggen en dan nog begonnen ze van dat. 'waarom heb je daar niet gesolliciteerd? Of daar niet op ingegaan?' etc terwijl dat dus echt jobs zijn die een diploma vereisten dat ik niet had, of ervaring vroegen dat ik niet had, of certificaat van dit of dat, dat ik niet had enz

kreeg met momenten echt het gevoel dat kwantiteit > kwaliteit was en ik gewoon 100 sollicitaties moest 'verzamelen' al was het 3x voor hetzelfde of voor dingen waar ik wist nooit geschikt voor te zijn. Had gewoon een tang van een begeleidster die meer controleur was.

Ergste is nog van die beloftes :c
ook dat 9/10 plaatsen niet eens iets laten weten na je sollicitatie is ook demotiverend.

(0) (0)
Image

♥ Stefanie | 31 | infj | ace ♥
♥ Talk abt Transformers | Lolita fashion with me ♥


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] Invo sale ~
Posted: Oct 20th, '19, 18:21    


Mirika

Joined: Jun 30th, '10, 14:04
Posts: 2266
Hugs: 568
Mood: Overall alright
Location: The Shire
Hoe was Facts? Ik wil daar ook nog een keer heen, maar dat moet echt goed ingepland worden gezien het voor mij wel de grens over is en met OV is dat een gedoe.

Zelfs met dit o zo onbetrouwbare OV ben ik nog nóóit te laat op school gekomen behalve bij onmacht zoals sneeuw, iets waarbij een auto ook moeilijk zou doen... maar goed, hun houden geen rekening mee met dat ik de soort persoon ben die meestal een halfuur te vroeg is, dat geeft veel marge voor vertraging. Maar goed, punt was meer dat het vaak nog dichtbij genoeg is met de fiets (max halfuur fietsen)... dan is dat wel jammer. xD
Scooter was volgens mij ook best duur voor halen van scooterbewijs, maar was een maandje of twee geleden dat ik hiermee aan de Google was.

Nogmaals, ik snap niet dat ze zo onredelijk waren bij jou. Ik heb er echt geen zin in om alle sollicitaties te moeten bewijzen puur omdat je dan alles bij elkaar moet zoeken. Volgens mij vragen ze hier er meer naar als ze vermoeden dat je je er stiekem niet aan houd ofzo want ze hebben nog niet om bewijs gevraagd. Mijn begeleidster is een student met een speciaal traject, dus dat is wel heel anders bij mij, het helpt denk ik wel dat ze zien dat ik wel heel gewillig ben.. en dat mens denkt dat ik vrolijk ben, vind mezelf meer tegenovergestelde maar ach. xD

Dat is waar trouwens, maar ik wist al wel dat de kans dik is dat je nooit wat hoort, ben juist verbaasd als ik wel een keer een mail afwijzing krijgt (weet je tenminste ook waar je aan toe bent!).

(0) (0)


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] Invo sale ~
Posted: Oct 20th, '19, 18:50    


Popodoki

Joined: Jun 18th, '08, 13:34
Posts: 62041
Hugs: 110047
Mood: #TFnation23
Location: Belgium
Altijd leuk, heb weer wat spulletjes gescoord en men cosplays nog eens kunnen bovenhalen dus ben tevreden c':

Belgische ov kan nog veel leren, is iedere dag wel iets helaas...

Mijn scootertje haalt max 25km/u dus geen rijbewijs voor nodig c;

mijn begeleidster was een absolute tang. Jammer genoeg maakt dat dus echt wel verschil. Ik ben 2x op controle naar Hasselt gestuurd en daar zeiden ze ook dat ik goed bezig was en het gewoon in het algemeen moeilijke periode is qua werk vinden. Ze waren onder de indruk van mijn aantal sollicitaties. Hun enige werkpunt draaide ook om dat rijbewijs halen want dan kon ik mijn doelgebied uitbreiden. Ben super blij dat dat uiteindelijk niet hoefde want ik ben als de dood om auto te rijden.

Het jammere is dat men begeleidster dus wel altijd wilde weten wat ik terug kreeg van antwoord van men sollicitatie-gesprekken en dat was dus 9/10 keer helemaal niks en dan werd ze boos (in mijn plaats op hen, maar het hielp de mood natuurlijk niet)

(0) (0)
Image

♥ Stefanie | 31 | infj | ace ♥
♥ Talk abt Transformers | Lolita fashion with me ♥


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] Invo sale ~
Posted: Oct 20th, '19, 19:12    


Mirika

Joined: Jun 30th, '10, 14:04
Posts: 2266
Hugs: 568
Mood: Overall alright
Location: The Shire
Nice! Ik moet dus nog zien of ik uberhaupt wat kan komen op mijn aankomende comic con gezien ik al meer dan mijn normale koopbudget eruit heb gegooid. XD Maar ach dan maar kijkshoppen. Vind sowieso altijd leuk wanneer ik een excuus heb cosplay aan te doen. ^^

In Duitsland merkte ik ook dat echt bijna èlke trein wat had, was ook de reden dat ik aansluiting in Nederland mistte door gedoe in Duitsland en niet meer in Groningen kon komen... moest mijn pa helemaal laten rijden naar Almere, ik voel me er nog steeds schuldig over. Zulke afstanden is die niet gewend, op een vakantie eens per jaar na.

Oh? Ik vraag me af of dit hier ook zo is, dat maakt een scooter al een stuk aantrekkelijker. Ik hoef toch niet super snel te gaan. Ik ga er vanavond even achteraan Googlen.

Nou dan was je begeleidster inderdaad gewoon vreemd als ze daar zeggen dat het prima is. Hopelijk bood je dat wel steun dan, dat er toch wel ergens erkent word dat je goed op weg bent.
Ik wil dus wel op zich kijken naar een rijbewijs, maar ik zit dus met de kosten ervan, ik zou mezelf daarom juist sneller voor een gaan wanneer ik juist een baan heb...

Pfff dat mens had te hoge verwachtingen. Ik snap het ergens wel meer op gebied van 'ligt het niet aan jou dat jij gewoon afwijst' maar jij lijkt me niet iemand die misbruik zou maken van een uitkering. Ik hoop dat je nooit weer zo iemand krijgt. :/

(0) (0)


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] Invo sale ~
Posted: Oct 22nd, '19, 17:15    


Popodoki

Joined: Jun 18th, '08, 13:34
Posts: 62041
Hugs: 110047
Mood: #TFnation23
Location: Belgium
elk excuus om pakkie aan te trekken is goed idd xD

Ja dat heb je hier dus ook, je kan het ov hier gewoon nooit vertrouwen. Ik moet bv donderdag om 9u ergens in Antwerpen zijn en normaal kan ik dan trein van 7:39 pakken maar ik pak voor de zekerheid gewoon die van 6:39. Want ik heb 1/3de van de tijd wel iets met de trein :/

er bestaan verschillende soorten, hangt af van je model. Ik heb 50cc, als je 100cc hebt mag je op de weg, met men 50cc haal ik max 25km/u dus mag lekker op fietspad blijven.

(0) (0)
Image

♥ Stefanie | 31 | infj | ace ♥
♥ Talk abt Transformers | Lolita fashion with me ♥


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] Invo sale ~
Posted: Oct 22nd, '19, 22:56    


Mirika

Joined: Jun 30th, '10, 14:04
Posts: 2266
Hugs: 568
Mood: Overall alright
Location: The Shire
Dat je echt dik een uur eerder de trein moet pakken voor zekerheid is best erg. Ik doe dat alleen als ik echt een grote afstand moet leggen trouwens, maar als je ècht op tijd moet zijn... beter zekere voor het onzekere inderdaad.

Ik was helaas niet zo succesvol in het googlen van scooter zonder rijbewijs, krijg je alleen maar pagina's over boetes. Krijg het idee dat je toch overal voor wat moet hebben... bleh. Kreeg al hoop.

(0) (0)


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] Invo sale ~
Posted: Oct 23rd, '19, 10:09    


movingenergie

Joined: Feb 7th, '10, 15:24
Posts: 21986
Hugs: 72676
Mood: I solemnly swear that i am up to no good!
Location: Netherlands
Hoi,

Hoe was facts toten?

Hier moet je idd een rijbewijs hebben voor elke scooter.
Mirika, eventueel een elektrische fiets? Dat mag zonder rijbewijs en gaan soms ook 25 km.

(0) (0)
Image

» ✭ » Borgin and Burkes « ✭ » The Always Quest « ✭ «


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] Invo sale ~
Posted: Oct 23rd, '19, 16:07    


Popodoki

Joined: Jun 18th, '08, 13:34
Posts: 62041
Hugs: 110047
Mood: #TFnation23
Location: Belgium
is reis van 50min en hij doet er over het algemeen al sowieso 10 min langer over c':

dus ja morgen trein van 6:39 voor op tijd te zijn om 9u. Kan ik mss nog eff langs Starbucks ofzo

sommige elektrische fietsen gaan zelfs tot 45km/u en dan hebben ze geen rijbewijs én geen helm verplicht nodig. Maar stom vind ik (ik zou sowieso men helm dragen op mijn scooter al was het niet verplicht)

Facts was leuk, heb cute loot gescoord das het belangrijkst ;D
heb het zondag erg chill gehouden en was eigenlijk best leuk om eens een echte casual cosplay te dragen en geen parades mee te doen enz. Men voeten waren me ook dankbaar c':

(0) (0)
Image

♥ Stefanie | 31 | infj | ace ♥
♥ Talk abt Transformers | Lolita fashion with me ♥


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] Invo sale ~
Posted: Oct 24th, '19, 11:14    


movingenergie

Joined: Feb 7th, '10, 15:24
Posts: 21986
Hugs: 72676
Mood: I solemnly swear that i am up to no good!
Location: Netherlands
Ik heb geen foto's gezien van jouw :(
Wat voor cute loot heb je gescoord?

Ja het is best veel lopen en staan.

(0) (0)
Image

» ✭ » Borgin and Burkes « ✭ » The Always Quest « ✭ «


    Top
Display posts from previous:   Sort by  
   [ 139581 posts ] 
  • 1
  • 13917
  • 13918
  • 13919
  • 13920
  • 13921
  • 13959

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Username:

Password:


I forgot my password

Avatar





It is currently Apr 23rd, '24, 14:51
All times are UTC+02:00