Avatar Shopping Community Knuffel Quests Donate My Account Help

Jump to:

   [ 139581 posts ] 
  • 1
  • 13934
  • 13935
  • 13936
  • 13937
  • 13938
  • 13959
my shop has the most pages c:
omg chatterbox! xD  48%  [ 1108 ]
yay for biggest shop! ;D  52%  [ 1217 ]
Total votes : 2325
 Post subject: Re: [Doki's Shop] CHECK OUT MY FREEEEEE RAFFLE
Posted: Oct 20th, '20, 17:34    


Popodoki

Joined: Jun 18th, '08, 13:34
Posts: 62041
Hugs: 109645
Mood: #TFnation23
Location: Belgium
No harm done, who knows if the raffle expands you could win those items :P

or even better prizes ofc

(0) (0)
Image

♥ Stefanie | 31 | infj | ace ♥
♥ Talk abt Transformers | Lolita fashion with me ♥


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] CHECK OUT MY FREEEEEE RAFFLE
Posted: Nov 11th, '20, 16:56    


Mirika

Joined: Jun 30th, '10, 14:04
Posts: 2266
Hugs: 433
Mood: Overall alright
Location: The Shire
Ik heb vanaf zaterdag voor het eerst een kat. Ik kijk er erg naar uit, maar ik vind het ook doodeng. Ik ga haar Minoes noemen en ze is tussen 5-7 jaar oud, voor de veiligheid gokken we haar maar 7.

(0) (0)


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] CHECK OUT MY FREEEEEE RAFFLE
Posted: Nov 12th, '20, 11:23    


Popodoki

Joined: Jun 18th, '08, 13:34
Posts: 62041
Hugs: 109645
Mood: #TFnation23
Location: Belgium
ooh uit het asiel geadopteerd of overgepakt van iemand anders?

lief, hopelijk vind ze snel haar draai bij jullie!

(0) (0)
Image

♥ Stefanie | 31 | infj | ace ♥
♥ Talk abt Transformers | Lolita fashion with me ♥


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] CHECK OUT MY FREEEEEE RAFFLE
Posted: Nov 12th, '20, 23:41    


Mirika

Joined: Jun 30th, '10, 14:04
Posts: 2266
Hugs: 433
Mood: Overall alright
Location: The Shire
Oh uit het asiel, was wel een gedoe een te vinden met katten die geschikt zouden moeten zijn als binnenkatten.

(0) (0)


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] CHECK OUT MY FREEEEEE RAFFLE
Posted: Nov 13th, '20, 00:17    


Popodoki

Joined: Jun 18th, '08, 13:34
Posts: 62041
Hugs: 109645
Mood: #TFnation23
Location: Belgium
goh als je echt op die leeftijd zoekt is het inderdaad belangrijk dat de kat gewend is een binnenshuiskat te zijn, maar eigenlijk zouden alle (jonge) katten perfect binnenshuiskatten kunnen zijn en/of worden zelfs al zijn ze dat zogezegd niet gewend.

meestal zeggen mensen snel dat een kat 'liever' buiten is omdat ze zelf de moeite niet willen doen om hun kat genoeg stimulatie te geven. Je hoeft niet te gaan wandelen met een kat maar dat betekent niet dat je de beestjes in huis moet nemen en dan kan negeren naast de paar momenten dat je zelf zin hebt om ze iets van aandacht te geven...

sorry beetje rant erover, maar sommige delen van het hele 'buitenshuiskatten' stereotype irriteren me mateloos :')

(0) (0)
Image

♥ Stefanie | 31 | infj | ace ♥
♥ Talk abt Transformers | Lolita fashion with me ♥


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] CHECK OUT MY FREEEEEE RAFFLE
Posted: Nov 13th, '20, 13:24    


Mirika

Joined: Jun 30th, '10, 14:04
Posts: 2266
Hugs: 433
Mood: Overall alright
Location: The Shire
Een kitten is voor mij gewoon letterlijk niet mogelijk met een baan en als iemand die verder alleen woont... maar verder zocht ik niet naar een specifieke leeftijd en wanneer ik de vraag stelde naar binnenkatten had ik ook nog geen leeftijd genoemd. Het probleem leek meer te zijn dat binnenkatten ook heel snel weer de deur uit vliegen in de nabije asielen. Echter ken ik mensen die van mening zijn dat elke buitenkat een binnenkat kan worden, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als ze buiten eenmaal kennen (goed kennen) vind ik het naar als je zo'n beestje opeens binnen gaat houden...

Echter zou het mooi zijn zoals mijn oma haar poezen, die zijn niet buitenkatten, maar elke dag een uurtje of twee buiten vinden ze wel fijn. Echter moet je maar net geluk hebben als ze slechts zo'n momentje buiten kunnen zijn; bij mijn ouders is tegenovergestelde, die zie je niet veel binnen.

Mensen die echt helemaal geen aandacht eraan willen geven behalve wanneer ze zin hebben, krijgen vaak het advies om twee katten te nemen, zodat ze elkaar hebben. Ik zit wel met zorgen om mijn baan, maar dat is gelukkig vaak rond de 20 uur en niet full-time, want ik heb de ruimte oprecht niet voor twee katten. Was wel fijn geweest als ze een speelmaatje had, maar het is niet anders. Ik heb al wel wat speeltjes, dus ik hoop dat ze zich vermaakt wanneer ik er niet ben, en als ik er wel ben heeft ze mij. In het begin laat ik haar wel even met rust zodat ze de woonkamer kan verkennen, dan heeft ze niet teveel prikkels, tenzij ik dit natuurlijk onderschat.

(0) (0)


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] CHECK OUT MY FREEEEEE RAFFLE
Posted: Nov 13th, '20, 20:55    


Popodoki

Joined: Jun 18th, '08, 13:34
Posts: 62041
Hugs: 109645
Mood: #TFnation23
Location: Belgium
je hebt je goed geinformeerd, is een plus hoor want veel mensen nemen een kat puur uit het standpunt van 'daar heb je niks werk aan' tov een hond maar dat is gewoon niet zo. Is niet eerlijk voor zo'n beestje om het aan hun lot over te laten in de naam van 'tis onafhankelijker' want voor je kat ben jij nog wel de hele wereld.

Mijn twee katten zijn nu minder dan 2 jaar, hun precieze leeftijd is een raadsel want 1 komt uit asiel en ander van wild nestje nabij een boerderij. Zitten altijd binnen tenzij op gecontroleerde momenten: als ik in de zomer de was ophang of in de tuin werk, hebben ze een harnasje aan met ong 5-8m leiband en mogen ze in de tuin rondsnuffelen. En ik ben wel van plan om mijn overdekt tuinterrasje te omheinen zodat ze daar toch nog van de buitenlucht en geluiden etc kunnen genieten.

maar echt buiten laat ik ze nooit los.

Elke dag speel ik minstens 20min intensief met ze. Ja ze hebben elkaar en spelen ook met elkaar maar zo'n momenten hebben ze toch nodig, dat je hen eens echt laat jagen en lopen etc. Verder wissel ik hun speeltjes vaak af. Dat laatste kan ik echt aanraden, gebruik een gewone doos ofz waar je om de beurt speeltjes uithaalt, hoeft niet elke dag te wisselen maar om de paar dagen ofz

in het begin kan je haar best idd wat met rust laten, laat ze maar naar jou komen wanneer ze interesse toont om je te leren kennen. Verder vermaakt een kat zich wel prima. Mij stoort vooral het idee dat sommige mensen echt totaal niks aandacht geven aan een kat, alsof het een levend decoratie stuk is ofz. En dan grijpen ze erg snel naar het 'laat een kat maar de hele dag buiten want binnenzitten is niks voor een kat' tuurlijk wel je wil gewoon geen moeite doen om aan hun noden te voldoen. zo ego

Ik heb bv ook momenten waarbij 1 van men dames me het ultimatum geeft van 'speel nu met mij of ik speel wel met je voeten' en dat moet je erbij nemen. Ze willen jagen en zelf kunnen ze hun muisje nooit zo ver gooien als hun slaafje :')

(0) (0)
Image

♥ Stefanie | 31 | infj | ace ♥
♥ Talk abt Transformers | Lolita fashion with me ♥


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] CHECK OUT MY FREEEEEE RAFFLE
Posted: Nov 14th, '20, 01:04    


Mirika

Joined: Jun 30th, '10, 14:04
Posts: 2266
Hugs: 433
Mood: Overall alright
Location: The Shire
Volgens mijn contactpersoon ben ik misschien er wel tè diep op ingegaan omdat ik het nu te perfect wil, ik ben gewoon zo in de stress en wil goed zorgen voor beestje. Ik heb ook heel lang gezegd dat ik niet klaar ben voor een kat en dat ik dit appartement niet ideaal vind, maar met die pandemie ben ik gewoon zo eenzaam en ik ben wel opgegroeid met kat in huis... maar ik wil haar dan wel het beste kunnen bieden desondanks de situatie. Maar ja, mensen schatten het inderdaad verkeerd in. Het is wel anders dan een hond, het is wel minder afhankelijk, maar het zijn nog steeds sociale dieren die eenzaam en zelfs depressief of gestressed kunnen worden.

Ik vind het wel lastig om geen zekere leeftijd te hebben, maar soms is dat gewoon zo. Ik had begrepen dat je katten eigenlijk alleen een harnasje kan laten dragen als je ze dit echt van jong af aan zou aanleren, had me wel leuk geleken overigens zo af en toe... maar ik betwijfel dat een 7 jaar oude poes hier naar uit gaat kijken.

Ik las online dat je inderdaad toch echt minstens 10 minuten van je tijd elke dag moet besteden aan spelen. Je moet ook een band krijgen met je katten en spelen helpt, en natuurlijk beweging. Ik moet nog investeren in meer speeltjes, dus ik heb momenteel maar een paar, maar krijg vaak de tip te horen niet teveel eraan uit te geven, sommige katten vinden een papieren prop nog leuker... dus ik ga ermee testen.

Hoe kan je geen aandacht geven aan een kat? Ze zijn zo lief en schattig, zelfs elke kat die ik buiten zie krijgt een aai of drie (mits ze op me af komen, ik dwing niks). :0 Echt jammer dat sommige mensen zo zijn, gelukkig is niemand in mijn kringen zo.

Hahah, dat is gewoon hoe het gaat. :P

(0) (0)


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] CHECK OUT MY FREEEEEE RAFFLE
Posted: Nov 14th, '20, 19:56    


Popodoki

Joined: Jun 18th, '08, 13:34
Posts: 62041
Hugs: 109645
Mood: #TFnation23
Location: Belgium
jammer genoeg zijn er genoeg mensen zo ;(

alles dat kraakt, ritselt en ja een gewone kartonnen doos, allemaal prima speeltjes. Gooi een wc rolletje niet weg maar stop er een stuk opgefrommeld krant in et voila ze zijn een tijdje zoet! Eigenlijk gewoon een paar keer zorgen voor iets nieuws, ook al is het vaak na een paar keer spelen al kapot haha
en ja inderdaad daar hangt beweging ook bij samen, want overgewicht bij katten is altijd een risico als je ze dus alleen binnenhoud én er amper aandacht aan besteed/niet mee speelt. Ik laat de mijne ooit rondhosen tot ze liggen te hijgen als een hond :')

enneh dat harnas aanleren kreeg ik als tip van men bovenbuurvrouw, die heeft het haar kat aangeleerd toen ie 5 jaar oud was. Met de juiste motivatie en volhouding lukt dat wel hoor, duurt alleen natuurlijk langer dan bij een hond

(0) (0)
Image

♥ Stefanie | 31 | infj | ace ♥
♥ Talk abt Transformers | Lolita fashion with me ♥


    Top
 Post subject: Re: [Doki's Shop] CHECK OUT MY FREEEEEE RAFFLE
Posted: Nov 15th, '20, 00:00    


Mirika

Joined: Jun 30th, '10, 14:04
Posts: 2266
Hugs: 433
Mood: Overall alright
Location: The Shire
Ze heeft van ongeveer 10:00 tot 17:00 zich verstopt achter de bank, maar ging soms wel sluipen naar voer en water, maakte me zorgen dat ze niet naar de wc zou gaan, maar ook dit deed ze uiteindelijk. Ik zat vooral achter de PC om haar met rust te laten. Toen ik op de bank neerplofte kwam ze opeens voorzichtig naar me toe, geaaid, op schoot gezeten en nu wil ze allemaal aandacht. Ik vind dat echt heel wat voor dag 1, ik was bang dat ze een week lang achter de bank zou zitten. Had er wel mijn mandje neergelegd.

Ze lijkt nog niet zo'n klimmer te zijn, zal wel wennen zijn voor ze dat doet, of ze is echt niet van het klimmen/springen. Ze gebruikt haar nagels best wat om op de bank te komen, wat met een sprong van een andere kat makkelijk was gelukt, dus vandaar dat ik dat zo bedenk. Zelfde voor op schoot klimmen als ik op bureaustoel zit, dus geen idee of ze ooit kasten gaat beklimmen.

Ik hoop echter wel dat ze een keer de krabpaal gaat proberen, of het krabstukje... voor haar nagels enzo. Spelen doet ze nog niet echt, al hielp het speeltje met kattenkruid wel met haar in een bedje krijgen, vond het zo zielig achter de bank op mijn koude vloer: nu heeft ze meeste uren in het bedje gelegen tijdens de verstop-fase. Maar mijn stokje of prop papier vond ze nog niks, en ik zie haar sowieso nog nergens naar klauwen. Even afwachten. Ze vond in elk geval de handschoen voor fur wel fijn bij het aaien.

Maak me wel zorgen om twee dingen. Ze is wat kortademig lijkt het, ik vind haar snel ademen en haar hele lichaam beweegt mee, dat ben ik niet gewend. Echter was bij de dierenartskeuring van dinsdag alles goed... en ze heeft een stinkende adem, maar bij de gebitscontrole was niks opgemerkt zeiden ze, ze vroegen me alleen volgend jaar weer een te doen... dus dat.

Ik houd me wel heel streng ook aan de maatbeker om te voorkomen dat overgewicht een ding is.

Met betrekking tot harnas duurt langer dan bij een hond, ik weet niks van honden, dus ik weet niet wat 'normaal' is. xD

(0) (0)


    Top
Display posts from previous:   Sort by  
   [ 139581 posts ] 
  • 1
  • 13934
  • 13935
  • 13936
  • 13937
  • 13938
  • 13959

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Username:

Password:


I forgot my password

Avatar





It is currently Mar 28th, '24, 18:21
All times are UTC+02:00