Avatar Shopping Community Knuffel Quests Donate My Account Help

Jump to:

[ 139582 posts ] 
  • 1
  • 13773
  • 13774
  • 13775
  • 13776
  • 13777
  • 13959
my shop has the most pages c:
omg chatterbox! xD  48%  [ 1111 ]
yay for biggest shop! ;D  52%  [ 1218 ]
Total votes : 2329
 Post subject: Re: [Doki's Shop] invo sale ~
Posted: Apr 12th, '18, 23:03    

Mirika

Hugs: 4438
Mood: Overall alright
Mijn eerste Comic Con had ik heel veel uitgegeven, dus ik had datzelfde gepind de Comic Con erop. Toen gaf ik enkel rond de 50 uit. Sindsdien pin ik maar 50 want elke keer kom ik daar gewoon op uit. De merchandise is sinds de eerste keer erg naar beneden gegaan voor mij, helaas.

Ik ben gelukkig niet fan daarvan nee, kan me voorstellen dat dat veel kost!

Dat heet een itabag? Dankjewel, ik had geen idee waar ik op moest zoeken! Ik zag dus iemand anders ermee en typte in Google steeds iets in van "transparent bag" en "tas met transparant vakje" en dat komt nergens. XD

(0) (0)

Posted: Apr 13th, '18, 19:56    

Popodoki

Hugs: 150849
Mood: #TFnation23
Bij mij hangt het erg af van de conventie, bij de meeste ligt mijn budget op 50-100€, als ik niks van Transformers vind dan kan ik zelfs buitenlopen met maar 10€ toevallig aan snacks uit te geven ofz

Als ik naar mcm ga is dat met een budget van 4-500€ c'':
hun artist alley is gewoon helemaal men ding! En prints en commissions zijn nu eenmaal prijzig

Ja dat noemen ze een itabag, basically als je ergens zo'n grote fan van bent dat je een tas volpropt met merch tot het punt dat het een chaos is :'D

(0) (0)
Image

♥ Stefanie | 31 | infj | ace ♥
♥ Talk abt Transformers | Lolita fashion with me ♥

Posted: Apr 13th, '18, 21:06    

Mirika

Bij de comic cons in Amsterdam en Rotterdam komt het vaak ook op nog veel minder uit ja, maar die zijn gewoon klein.

Da's een hoog budget! Daar ben ik nog nooit op gekomen in ieder geval. Ik ben ook fan van de artist alley, maar ik ben niet zo van de prints. Weet nooit wat ik ermee moet. Heb wel een paar visitekaartjes meegenomen voor commissions inderdaad, ik ben daar ter plekke namelijk nooit paraat om mijn commission info te dumpen.

Ik vind dat erg gaaf, al zal die van mij niet zo'n chaos worden als dat ik online heb gezien. Daar kan ik zelf dan weer niet zo goed tegen. Zoveel buttons heb ik ook bij lange na nog niet. xD

(0) (0)

Posted: Apr 13th, '18, 21:12    

Popodoki

Ik hou van prints, en op mcm heb je 2 originele Transformers artists die er een standje hebben. Daar haal ik altijd zeker bij elk van hen een commission en vorige keer had ik ook een originele pencil sketch gekocht van een comic page met men fave erop.

Dat was al bij al toch wel een 150-200€, en dan komt er de hele rest van de market nog bij c':

Ik hou persoonlijk zelf ook niet van dat propvol gedoe, ik zou bv ook nooit 50 buttons half over elkaar steken en zo een hele tas vol maken.

(0) (0)
Image

Posted: Apr 13th, '18, 23:36    

Mirika

Ik koop liever dus buttons of charms omdat die voor mij meer functie hebben dan prints. Commissions zijn natuurlijk een ander verhaal, die lijst ik in.

Nja wel mooi dat je daarvoor budget hebt natuurlijk ook. Ik zou dat ook gewoon niet uit kunnen. Daarom neem ik visitekaartjes ook wel mee. :qsml:

Enige overlap is sowieso zonde toch?

(0) (0)

Posted: Apr 14th, '18, 18:47    

Popodoki

Ik hou van pins, men HP pins collectie loopt al uit over het bakje c':
ben van plan om zo'n bordje van kurk ofz te kopen en daar mooi al men HP pins op te steken. Maar das voor men toekomstige slaapkamer haha

Ik hou van prints en commissions, wil later een hele muur met mooi ingelijste art van Transformers en Harry Potter c:

En grote vitrinekast met al men prulletjes van beide fandoms haha

Ik heb elke keer een hoop kaartjes mee, die ik dan sorteer op hoe graag ik daar een commission van wil enz.

Ja vind ik dus ook, maar veel mensen met een itabag gaan echt voor het chaos idee en hebben vaak ook 10x nét dezelfde charm of pin op een rijtje hangen. Maar is ieder zen ding zeker, ikzelf zou dat nooit doen

(0) (0)
Image

Posted: Apr 15th, '18, 09:37    

Mirika

Ik zie nooit pins eigenlijk, niet van een artist alley tenminste. Dat is wel leuk trouwens, dat kan ook makkelijk met pins. Dat zou ik ook hebben gedaan. Ik ben nog op zoek naar een leuk rekje met veel takjes om mijn charms aan te hangen.

Dat klinkt heel gaaf! Nja mijn fysieke commission count zit nu op 1, dus daar ben ik nog langer niet. Ik pronk er wel mee gezien die bovenop mijn kast zichtbaar staat, haha. Vitrinekast heb ik wel, daar staan vooral mijn funko's in. xD

Een hoop kaartjes? Ik moet misschien ook wat bedenken voor insta-commissions. Ik heb altijd het idee dat ik teveel moet vertellen over mijn OC's omdat ik commissions heb gedaan die al de mist in gingen zelfs met genoeg info (ik commission niet meer als mensen niet in de juiste fandoms zitten).

Ik kan me wel voorstellen dat ik een vorm van sorteren ga uitvoeren, maar eerst wachten op geld tot ik er überhaupt ben.

(0) (0)

Posted: Apr 15th, '18, 15:40    

Popodoki

Op conventies zie ik meestal steeds dezelfde soort pins, en dan allemaal van grote fandoms en van Ali c':

Artist alleys hier kiezen ook meestal meer voor art prints, buttons, stickers enz en dat snap ik wel want pins zijn duurdere investering.

Op Brussels comic con had je wel een grote pin stand met erg leuke Disney pins ~ maar op MCM heb je een veel groter aanbod, en de meeste van men pins koop ik online (voor HP vooral op locatie in London en Florida)

Ik heb een map in een grotere map in een plastieke beschermhoes met al men commissions en signed prints tot nu toe :P

Het helpt bij mij wel enorm dat ik geen OC art koop op conventies, dat lijkt me dus echt een nachtmerrie om ter plaatse je hele uitleg te doen. Kan je geen kleine maar duidelijke reference pic meenemen, die je handig kan meepakken maar ook bij een artist even kan achterlaten?

money money money, das altijd waar het schoentje knelt eh c':

(0) (0)
Image

Posted: Apr 16th, '18, 10:08    

Mirika

Ja daarom. Van die officiële pins (of knock-offs), maar niet in artist alleys dus. Wel jammer, pins lijken me nog leuker dan buttons omdat je die inderdaad in zo'n bord kan prikken! Stickers zie ik ook niet zo vaak als ik zou willen, dat vind ik ook nog wel leuk... alleen jammer dat als je ze ergens op plakt, het gedaan is. xD

Ooh leuk! Ik moet ook een keertje online gaan kijken denk ik, ik heb alleen nooit zin in verzendkosten. Daarom is een con bezoeken zo fijn.

Vaak is een reference pic niet genoeg voor een OC, en ik ben niet zozeer iemand dat art gaat vragen van een bestaand karakter omdat er vaak al zoveel fanart van is, voelt dan niet persoonlijk ofzo? xD Mooiste zou zijn als ik een keer iemand vind die betaalbaar commissions doet in de vorm van een character sheet, dat zou zoiets wel compleet maken. Vind het daarom jammer dat er hier op KofK niet een hele actieve commission platform is in de vorm van FP, daar heb ik vast wel genoeg van voor zoiets.

(0) (0)

Posted: Apr 16th, '18, 13:31    

Popodoki

Ik hou van stickers, maar het dilemma is inderdaad dat ik ze zelden echt durf te gebruiken :'D

Altijd bang dat ik spijt krijg van waar ik ze heb opgeplakt haha

Ik browse altijd op Etsy en kickstarter heeft soms ook wel leuke pin projectjes. Shipping is altijd een minpunt helaas, en ik haat het ook als er pins zijn die 5m online staan en al uitverkocht zijn tegen dat ik online kom :/

Mijn faves voelen altijd een beetje aan als 'mijn' characters, en commissions vind ik geweldig omdat ik dan precies de scene/pose enz kan kiezen en dan voelt het goed dat ik 'eindelijk mijn fave zó getekend kan zien' etc

Ik hou altijd art contests hier, want een buying thread daar merk ik weinig succes mee :c

(0) (0)
Image

[ 139582 posts ] 
  • 1
  • 13773
  • 13774
  • 13775
  • 13776
  • 13777
  • 13959